یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

سازمان حمایت از مصرف کنندگان:

مخابرات باید با شرکت های اینترنتی توافق کند

تزئيني

یکشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۳:۰۰


مدیرکل دفتر خدمات زیربنایی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: این سازمان برای استرداد مبالغ اضافی آبونمان خطوط E1 که شرکت مخابرات از شرکت های اینترنتی دریافت کرده بود، پیگیری های لازم را انجام می دهد.

وایمکس نیوز - سید جواد احمدی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه موضوع افزایش تعرفه خطوط E1 که سال گذشته با نارضایتی شرکت های اینترنتی همراه بود و منجر به ورود سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به این مقوله شد از نظر این سازمان رفع شده است، گفت: طبق توافقات نهایی با شرکت مخابرات ایران مقرر شد تعرفه ماهانه خطوط E1 مانند گذشته 25 هزار تومان به ازای هر لینک دریافت شود و هزینه اولیه برای اجاره این خطوط 5/1 میلیون تومان محاسبه شود.
وی با تاکید براینکه این تعرفه هم اکنون از سوی شرکت مخابرات ایران پذیرفته شده و باید اعمال شود، ادامه داد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پیگیر استرداد مبالغی است که طی چند ماه گذشته از شرکت های اینترنتی به صورت مازاد دریافت شده است.
احمدی گفت: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مدعی این است که اگر مخابرات در این زمینه مبالغ اضافی از مشترکان دریافت کرده است باید آنرا تسویه کند؛ البته این فرآیند طولانی خواهد بود اما پیگیری آن در حال انجام است.
مدیرکل دفتر خدمات زیربنایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه ابهامی در اجرای تعرفه های خطوط E1 مورد توافق با شرکت مخابرات ایران وجود ندارد، در مورد مبلغ مازادی که طی چند ماه گذشته مخابرات از مشترکان خود دریافت کرده است، گفت: آماری در این زمینه در دست نیست اما این رقم در حال بررسی است و باید به مشترکان برگشت داده شود.
به گزارش وایمکس نیوز نرخ آبونمان واگذاری خطوط E1 که از طریق آن اینترنت دایل آپ با سرعت 56 کیلوبیت برثانیه به کاربران ارایه می شود از ابتدای سال 89 موضوع درگیری میان شرکت مخابرات ایران، شرکت های مخابرات استانی، شرکت های ارایه دهنده اینترنت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بود و این موضوع تا جایی پیش رفت که حتی پای سازمان حمایت از مصرف کننده و تعزیرات حکومتی نیز به نوعی به این پرونده باز شد.
مجمع شرکت مخابرات ایران از ابتدای سال 89 موضوع تغییر نرخ آبونمان واگذاری خطوط E1 را مصوب و اجرایی کرد که این موضوع با نارضایتی شرکت های اینترنتی مواجه شد. با این مصوبه هزینه نگهداری ماهانه این خطوط از 25 هزار تومان به ازای هر لینک E1 در ماه با افزایش حدود چهار برابری به رقم 95 هزارتومان می رسید و با تغییر روش دریافت هزینه اولیه نیز 50 درصد از مبلغی که شرکت ها به عنوان ودیعه و به صورت امانت برای اجاره خطوط E1 نزد شرکت مخابرات ایران و شرکت های مخابرات استانی گذاشته بودند به هزینه تبدیل می شد.
اما با ورود سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وزارت بازرگانی به این موضوع و ارسال نامه ای به شرکت مخابرات ایران برای لغو این مصوبه، در نهایت شرکت مخابرات ایران موافقت کرد که تعرفه های قبلی مصوب کمیسیون تنظیم مقررات را برای فروش خطوط اینترنت E1 اجرایی کند.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو